Bilgi Edinme

Anasayfa / İletişim / Bilgi Edinme
BİLGİ EDİNME

24 Ekim 2003 tarihli ve 25269 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu ile 27 Nisan 2004 tarihli ve 25445 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Bilgi Edinme Hakkı Kanununun Uygulanmasına İlişkin Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik uyarınca; gerçek ve tüzel kişilerin, Kurumumuzun görev alanına giren konulara ilişkin bilgi talepleri aşağıda yer alan bağlantı aracılığıyla alınmakta ve ilgili birimlere yönlendirilmektedir. Başvurular, yasal süreler içinde değerlendirilerek en geç 15 iş günü içerisinde sonuçlandırılmaktadır.

Kurumumuz, bilgi edinme süreçlerini etkin, şeffaf ve hukuka uygun şekilde yürütmekte olup, bilgi talepleri yalnızca 4982 sayılı Kanun’da belirtilen istisnalar çerçevesinde kısıtlanabilir. Devlet sırrı, kişisel veriler, ticari sırlar gibi bilgilerin açıklanması ise kanunla sınırlandırılmıştır.

Kimler Bilgi Edinme Hakkından Yararlanabilir?

4982 sayılı Kanun’un 4. maddesi ve ilgili Yönetmeliğin 5. maddesi uyarınca, tüm gerçek ve tüzel kişiler bilgi edinme hakkına sahiptir.

Türkiye’de ikamet eden yabancı gerçek kişiler ile Türkiye’de faaliyette bulunan yabancı tüzel kişiler de, talep edecekleri bilgi kendi faaliyet alanlarıyla ilgili olmak ve karşılıklılık ilkesi gözetilmek kaydıyla bu haktan yararlanabilirler. Başvurular Türkçe olarak yapılmalıdır.

Bilgi Edinme Başvuruları Nasıl Yapılabilir?

Bilgi edinme başvuruları; elektronik ortamda yapılabilmektedir. Kurumumuz, bilgi taleplerinin daha hızlı ve etkin şekilde alınabilmesi amacıyla bir başvuru formu oluşturmuştur. Başvurularınızı, aşağıda yer alan formu doldurarak iletebilirsiniz.

Bilgi Edinme Başvurusunda Bulunurken Gerekli Bilgiler

Gerçek Kişiler İçin:
  • Ad ve soyad
  • Oturma yeri veya iş adresi
  • İmza (elektronik ortamda yapılan başvurularda aranmaz)
  • T.C. kimlik numarası (elektronik posta veya faks yoluyla yapılan başvurularda aranır)
  • Yönetmelik ekinde yer alan form (EK-1)
Tüzel Kişiler İçin:
  • Tüzel kişinin unvanı
  • Adresi
  • Yetkili kişinin imzası (elektronik ortamda yapılan başvurularda aranmaz)
  • Yetkili kişinin T.C. kimlik numarası (elektronik ortamda yapılan başvurularda aranır)
  • Yetki belgesi
  • Yönetmelik ekinde yer alan form (EK-2)
Not: İlgili bilgileri içermeyen başvuru dilekçeleri veya formlar işleme alınmamaktadır. (Yönetmelik madde 14)

Gerçek Kişi İçin Bilgi Edinme Formu
Tüzel Kişi İçin Bilgi Edinme Formu